Střípky tentokrát opravdové - čtvrteční frustrace a vzpomínka na Nikitu
Dokončení zastupitelstva zpřed týdne. Bod číslo jedna, Těšnovice, hřiště a žádost o dofinancování dotace na objekt nových šaten za astronomickou sumu ...
Kroměříž je zahlcená auty, přístup města ale připomíná spící Šípkovou Růženku. Město zavírá oči před narůstajícím počtem aut v ulicích, stává se skladištěm plechovek, a nijak se tomu nebrání. Je hezké, pořídit si bydlení mimo město, někde u lesíka třeba na Kostelanech, a do Kroměříže jen dojíždět za prací. Jenomže každý takový návštěvník města obsadí obvykle jedno parkovací místo na celý den. Autem už jezdí dokonce i děti na střední školy. Město bobtná auty všemi směry, parkuje se na trávnících, kde jsme za našeho mládí nesměli ani šlápnout, a mnohým to připadá normální. Městskou policii to také nijak nevzrušuje.
Je třeba zazvonit budíček! Na celém světě řeší problém s parkováním stále vyššího počtu aut v ulicích v husté zástavbě. Všechna větší města už dávno zavádějí rezidentní parkování – neboli domácí mají přednost. Snáze parkují ti, kdo v Kroměříži bydlí. Opakující se stížnosti na nedostatek parkovacích míst nelze bez zavedení rezidentního systému vyřešit. Všem vadí špinavé ovzduší v centru města, které nám zbytečně zhoršuje zdraví. Každý den narážíme na všech fórech na naštvané komentáře lidí, kteří popisují své příběhy a zkušenosti z hledání parkovacího místa, které často stejně najdou až daleko od domova. To vše potvrzuje, že ani v období předvolebního populismu nesmíme od myšlenky zavedení parkovacího pořádku couvnout. Stejně totiž postupují jiná města u nás i v Evropě. Jde jen o to, aby byl systém vstřícný k rezidentům i návštěvníkům, aby byla pravidla jasná a aby z něj měli prospěch všichni, kdo je dodržují. Pokud se to povede prosadit, můžeme klidně uvažovat o bonusech, jako krátkodobé zaparkování v centru zdarma. Anebo o revitalizaci třeba Riegrova náměstí, kolem morového sloupu, kde dnes není nic než auta, auta a auta.
Kdo tvrdí něco jiného, tak se bojí říci lidem pravdu o tom, že bez regulace parkování a počtu aut zajíždějících do centra města se nám ani ty zácpy ani čistota ovzduší příliš nezlepší.
• Studii a následně realizaci opatření k zavedení rezidentního parkování.
• Výstavba parkovacího domu, i když k navržené podobě máme výhrady a budeme žádat změnu projektu. Vjezd a výjezd z Havlíčkovy ulice před nekonečně ucpanou křižovatku na Velehradskou snad nemůže Odbor rozvoje myslet vážně…
• Využití stávajících kapacit – třeba obřího parkoviště u Výstaviště. Je sice soukromé, ale až na pár dní v roce, kdy se konají výstavy, úplně prázdné. Je to jen otázka jednání s majitelem a návaznosti veřejné dopravy.
Střípky tentokrát opravdové - čtvrteční frustrace a vzpomínka na Nikitu
Dokončení zastupitelstva zpřed týdne. Bod číslo jedna, Těšnovice, hřiště a žádost o dofinancování dotace na objekt nových šaten za astronomickou sumu ...
Je čas na malé ohlédnutí. V červenci 2015 se na mě jako na zastupitele města obrátilo několik občanů Těšnovic, s žádostí o pomoc. O Těšnovicích jsem do ...